Dla firm coraz większym wyzwaniem jest dywersyfikacja kierunków komunikacji do poszczególnych grup konsumentów. Jak trafić do nastolatków? Jak do millenialsów (urodzeni w latach 1981-1999)? A jak do konsumentów 40+? Z jakich narzędzi warto korzystać?

Z badań wynika, że z roku na rok kontakt telefoniczny traci na rzecz wiadomości mailowych, aplikacji i tzw. samoobsługowych metod kontaktu (żródło: Focus Telecom Polska). Dzieje się tak, ponieważ wraz z rozwojem technologii nieustannie zmieniają się nasze nawyki i preferencje komunikacyjne. Dynamiczne zmiany wymuszają na marketerach poszukiwanie optymalnych rozwiązań i implementowanie ich do swoich strategii biznesowych. Za upowszechnianiem się nowych kanałów komunikacji stoją świadomi nowych trendów klienci do 40 roku życia. Regularnie korzystają oni z mediów społecznościowych, czatów czy aplikacji mobilnych. Są to przedstawiciele tzw. pokolenia Y (urodzeni w latach 1981-1999), którzy dosłownie żyją w sieci. Jak wygląda sytuacja w przypadku konsumentów, którzy mają powyżej 40 lat? Za pomocą jakich narzędzi najlepiej się z nimi komunikować?

„Konsumenci, szczególnie Ci młodzi, oczekują od firm konkretnych i ukierunkowanych na nich działań. Marketerzy wykorzystują wtedy środowisko naturalne młodych ludzi, czyli social media. Akcje prowadzone za pośrednictwem portali społecznościowych czy aplikacji mobilnych na stałe wpisały się już w działanie wielu marek. W przypadku konsumentów w wieku 40+ należy iść tym samym tropem, czyli wykorzystać ich przyzwyczajenia i preferencje komunikacyjne. Najszybszym i najskuteczniejszym sposobem dotarcia do klientów, którzy mają powyżej 40 lat są zdecydowanie SMS-y. Wynika to z prostej przyczyny – krótkie wiadomości tekstowe są obecne na rynku już od ponad 20 lat i przez ten czas konsumenci zdążyli się do nich przyzwyczaić. Jest to ważne zwłaszcza w kontekście klientów w wieku 40+, którzy niekoniecznie muszą być biegli w social mediach i nowinkach technologicznych. Z badań ekspertów wynika, że blisko 96 proc. Polaków korzysta z krótkich wiadomości tekstowych. W nowoczesnej komunikacji biznesowej po prostu nie ma miejsca na pomyłki i nie trafione strzały, a SMS-a czy MMS-a przecież ciężko jest nie odebrać” – komentuje Artur Sadowski, CEO platformy SerwerSMS.pl

Eksperci szacują, że w ostatnim roku całkowicie zmieniło się postrzeganie smartfonów przez marketerów. Kluczem do sukcesu jest dobre poznanie klienta, odpowiadanie na jego potrzeby oraz szybka i bezpośrednia komunikacja na linii marka – klient. W najbliższym czasie technologie mobilne staną się jednym z głównych kanałów komunikacji marketingowej.

„Pomimo tego, że handel mobilny i sektor e-commerce wydają się być domeną młodych konsumentów, to nie powinniśmy w żadnych wypadku zapominać o klientach 40+. Dla wielu marek są oni gwarantem stabilnej sprzedaży, ponieważ jako konsumenci charakteryzują się lojalnością oraz bardziej zasobnymi portfelami niż młodzi. Mailingi, kampanie MMS, masowe wysyłki SMS muszą po prostu być dokładnie zaplanowane i ztargetowane, a content powinien być angażujący i wartościowy dla grupy konsumentów, do których chcemy dotrzeć. Czego innego oczekują od nas młodzi, dynamiczni przedstawiciele pokolenia Y, a czego innego stabilni i dojrzali klienci w wieku 40+. Jedno jest pewne – przy pomocy nowoczesnych narzędzi marketingowych takich jak m.in. kampanie MMS, masowa wysyłka SMS-ów czy aplikacje mobilne możemy komunikować się z jedną i drugą grupą konsumentów, a w jaki sposób to uczynimy jest uzależnione jedynie od kreatywności marketerów i od celu jaki nam przyświeca” – podsumowuje Daniel Zawiliński, CMO platformy SerwerSMS.pl

***
O Platformie SerwerSMS.pl
Platforma SerwerSMS.pl należy do firmy Artnet, którą w 2003 roku założył Artur Sadowski. Dzięki zastosowaniu najnowszych rozwiązań informatycznych oraz skutecznej obsłudze klienta, Platforma SerwerSMS.pl jest liderem w swojej branży. Świadczą o tym otrzymane certyfikaty oraz wyróżnienia m.in LIDERA RYNKU przyznane w 2012 oraz ponownie w 2013 roku. Klienci Platformy SerwerSMS.pl mają do dyspozycji szerokie portfolio usług SMS, MMS, SMS VOICE /VMS/. Obecnie z usług platformy korzysta ponad 14000 klientów, co jest dowodem na wciąż rosnące zapotrzebowanie na usługi marketingu mobilnego. Klienci http://www.serwersms.pl generują ruch SMS-owy na poziomie 30 milionów SMS-ów miesięcznie. Od 2008 roku Platforma SerwerSMS.pl nieprzerwanie uczestniczy w programie Rzetelna Firma (Złoty certyfikat Rzetelności), a od 2011 roku jest również członkiem Kapituły Złotych Certyfikatów Rzetelności. Ponadto od kwietnia 2012 roku uczestniczy w programie Firma Wiarygodna Finansowo.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułWystartował Marketing Katalog
Następny artykułGoogle Zakupy i kampanie produktowe
MarketingPortal.pl to portal skierowany do wszystkich internautów interesujących się szeroko rozumianym marketingiem internetowym. W serwisie znajdziemy specjalistyczne artykuły pisane przez ekspertów z różnych dziedzin reklamy internetowej.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ